lauantai 11. lokakuuta 2014

Kangastaulut ja virkattu seinäkoriste

Nämä taulut olen tehnyt muutama vuosi sitten, mutta ne ovat edelleen niin rakkaita minulle. Tauluissa ja ylipäätään seinäkoristeissa olen todella tarkka. Saatan kytätä yhtä kohtaa seinässä vuodenkin ennen kuin löydän siihen taulun, minkä laitan siihen. Tykkään eri materiaaleista tauluissa, seiniltämme löytyy siis savea, lyijykynä piirros, julistetaulu, tarratekstejä, puuta, metallia, normaaleja sisustustauluja ja näitä kankaisia tauluja sekä alla oleva virkkaamani sydänkoriste.

Kangastauluihin olen käyttänyt Marimekon ja Finlaysonin kankaita. Marimekon Bottna kangas on ehkä omaan makuun upeinta, mitä olen nähnyt kankaalla. Tauluihin olen hankkinut pelkät puukehikot ja näiden päälle pingottanut lakanakangasta kaksi kerrosta ennen varsinaista kangasta. Nitomiseen olen käyttänyt huonekalunitojaa. Nitomisen olen aloittanut nitomalla ensin vastakkaiset pitkät keskikohdat ja sitten vastakkaiset vaaka keskikohdat, sen jälkeen edennyt aina nitoen vastakkaiset kohdat.

Marimekko Bottna taulut



Sydämet virkkasin kaksinkertaisina ja yhdistin ne piilosilmukoilla. Lopuksi neuloin perus ompelulangalla helmet sydämien väleihin.

Virkattu sydän sisustus

Lanka: Novita Miami

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti