lauantai 25. lokakuuta 2014

Joulukortteja

Jahas, olikin minun vuoroni tehdä joulukortteja blogiin. Aika mahtava tunne, että joulukortit ovat nyt jo valmiina eikä ole vielä edes marraskuu. Selailin monia erilaisia malleja netistä ennen näiden tekemistä ja poimin näkemistäni kuvista ns. vanhantyylisen kortti-ilmeen tai jotain semmoista. Malli ei siis varsinaisesti ole suoraan mistään.

Korttien valmistaminen oli hyvin yksinkertaista, mutta idea ei oikein toiminut jokaisella pohjavärillä ihan niin hyvin kuin olisin toivonut. Vaikka sainkin muutaman mielestäni oikein hyvin onnistuneen kortin niin osa jäi oikein vainoamalla vaivaan minua. Tätä luonteenpiirrettä olen itsessäni pohtinut, varsinkin sen jälkeen, kun tätiti puhui tästä hänelläkin olevasta luonteesta. Se on varmaan jonkinlaista perfektionismia, kaikki pitäisi olla viimeisen päälle. Työssäni tämä luonne on etu, mutta se että se luonteenpiirre pitää viedä vapaa-ajan harrastukseen, joskus oikein ärsyttää minua. Yritän siis saada itseni ymmärtämään, että itsetehdyn kortin ei todellakaan tarvitse olla täydellinen vaan pienet virheet kuuluvat itsetehtyyn.

Materiaaleja kortteihin olen ostanut eripaikoista, mutta pääosan Sinellistä:

Tarvikkeet:

Korttipohjat
Pellavanauhaa tarralla
Helminauhaa tarralla
Paperivihko, jossa erilaisia pohjapapereita
Kuumaliima
Puukoristeita
Leimasin+hopeinen- ja mustamuste
Kaksipuoleista teippiä
Hopeatarroja
Liimautuvia helmen puolikkaita








Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti